Några snabba drag..

Yes, några snabba drag ur mina senaste dagar i skolan..

Måndag: Hade prov på andra Färgläran.. gick otroligt bra. Fick 22 av 24 rätt så YEAY!!

Tisdag: Kommer till skolan helt exalterad eftersom jag helt fått för mig att det var fredag, vi hade ju herrklipp som vi i vanliga fall har på fredagar, så där kan man ju snacka om att man blev lite besviken, men dagen bara flög förbi som vanligt.. Gick otroligt bra för mig, har dessutom insett att det går lättare och lättare för mig med herr.. kanske ska bli en herrfirsör istället, haha. Näe men för var dag som går så blir allt bättre när det gäller allt. Har lärt mig klippa rakt och så, känns som att jag verkligen valt helt rätt yrke :)

Onsdag: Kommer jag och Sanna till skolan, helt glada och pigga, träffar Sara ute på baksidan och dricker en kaffe tillsammans och snackar en massa skit, dock helt ovetande om vad som har hänt dagen innan.. Så när vi väl har hängt av oss och fixat lite innan vi skulle börja så möts vi av en chock.. Andra klassen har total nollat oss, genom att gå helt galna på våra dockor. Och då menar jag verkligen galna, eftersom enligt dom har vi varit dåliga med disken, men så är det inte alls. Hur som helst, så hade dom tupperat, sprayat, gjort uppsättningar och sprayat med färg på alla dockor, så det var värsta Helloween maskeraden där.. haha, snacka om att bli snopen. Det mindre roliga var ju när man skulle börja kamma ut skiten för att kunna börja klippa och ha oss. Lärarna satt mest och fnittrade i hörnet och pekade på det vi skulle använda oss av. Men ja, vi kommer nog ge igen, på ett eller annat sätt.. annars så får vi ta ur vår frustration på nästa klass som kommer i januari :) moahaha!

Så idag har vi bara haft teori på tredje färgläran idag, så satt inne i teorirummet hela dagen idag, gick väl ganska bra ändå. Kommer bli ett ganska svårt prov om två veckor.. märkte det idag, Det här tredje och sista provet kommer vara mycket längre och tuffare men det är det fan värt! Sen så kommer det vara ganska lungt på plugg och prov, tills april typ, då vi har slutprovet för att se om vi är värda våra dipolm. haha! 

Men allt är underbart, allt går bara framåt för mig, allt känns bra. Har verkligen valt rätt utbildning. Man märker verkligen att allt går såååå mycket lättare när man tycker det är kul och brinner för det. Som på min prov, Haft i stort sätt alla rätt.. Yeay. Allt bara flyter :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0