Å skolan går bra?

Nu har jag gått i skolan i 1½ vecka.. snacka om att det var mycket svårare än man trott.
Vi har lärt oss hur man klipper helform och dela benor perfekt. Det sitter ju ganska bra nu, men självklart är man lite osäker när det gäller att klippa den spikraka formen. Hmm, men det löööööser sig. hehe. Sen idag gick vi igenom hur man klipper uppklipp och så har vi ju haft teoretisk färglära.. Har nämligen prov på det nästa tisdag. Det sitter ju ändå ganska bra när det gäller olika färgskalor, referensskalor och annat ditten och datten. :)

Imorn ska vi gå igenom styling och Shamponering ännu en gång.. Kommer nog bli så att jag kommer dränka Sanna i shamponeringen igen. Moahaha! Näe inte riktigt så elak kommer jag nog inte vara. Men ååååh, snacka om att jag trivs som fisken i vattnet i skolan. Känns som att de 8 timmar vi är där bara flyyyyger iväg, totalt känns det bara som 3-4 timmar totalt. Underbart!!

Längtar även som en gnu tills jag får komma ut i klippoeket och ta hand om verkliga kunder och uppfylla deras önskemål. Vi kommer nog dra ut dit den 10 januari, när den klassen som är där nu väl tagit sin examen.. YEAY!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0