Parad utanför... (?!)

För en liten stund sen satt jag och David här i lung och ro och hade i stort sätt precis ätit middag och kollat på lite NIp/Tuck... Och under hela kvällen har vi hört musik och trummor utanför oss... vilket ledde till en stor nyfikenhet, iaf hos mig.. och efter att det hade hållt på ett tag så stod jag inte ut längre.

Så vi satte på oss ytterkläderna och gick ut.. vilket till våran förvåning, så Precis utanför oss, var det en parad som heter ''la Colla de Pessigolla'' (WHAT?). Aja...det var hästar, vagnar och godisregn i massor, musikanter och annat. Och vi fattade inte va det var för något dom firade. Så vi stod där ett tag, blev rejält utsade av hårda karameller, fick nästan blåmärken. Droppen var ju när David blev träffad i huvudet (hihi), Så vi knatar vidare och träffar en polis, frågar honom och han förklarar att det är en liten ''karneval'' som dom håller uppe i Barrio de Gracia, varje år, med just hästar oc godisregn. Vet fortfarande inte riktigt varför, men kul som fan var det.

Jag menar imorse på väg till jobbet stod det en massa massa massa hästar utanför oss också, men vi tänkte inte direkt så mycket på det.. Snacka om att Spanien är härligt! :)

Annars så har jag haft besök här hemma idag, Malin, Ida och Hanna var hos mig idag efter jobbet, Ida och Malin skulle klippa sig. Riktigt nice, mycket skratt och som tur var, inga tårar. Plus att dom vart grymt snygga i håret.


Ska väl börja fixa mig för läggdags. Känner mig jättetrött idag..

så Go'natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0